آوای آتشین

آوایی از کشورِ نگونبخت (افغانستان) بر ضد ددان

آوای آتشین

آوایی از کشورِ نگونبخت (افغانستان) بر ضد ددان

اگر استاد قاسم زنده می‌بود به نواسه ناخلف خویش لعن نمی‌گفت؟

استاد قاسم یکی از خواننده‌های کلاسیک افغانستان است و بعد از خواندن آهنگ «گر ندانی غیرت افغانیم/چون به میدان آمدی میدانی‌ام» به خواننده‌ای از نشان مقاومت علیه انگلیس‌ها تبدیل شد. این آهنگ ورد زبان تمام مبارزین افغان علیه انگلیس‌ها شده بود و حتا شاه امان‌اله خان جایزه‌ی افتخاری‌ای را به استاد قاسم اعطا کرد. این آهنگ تا به حال ‌آهنگی ماندگار است و هر سال در جشن استقلال افغانستان یک بار دیگر در لب‌ها زمزمه می‌شود.

ولی بعد شنیدن آهنگ «سپهسالار قهرمان» که «وحید قاسمی» در وصف خاین ملی افغانستان: احمدشاه مسعود، خوانده است، سخت غمگین شدم و با خود گفتم که کاش استاد قاسم زنده می‌بود تا سیلی محکمی به روی این نواسه‌ی ناخلفش حواله می‌کرد.

قابل ذکر است که عده‌ای از خواننده‌های سربازاری دیگری نیز برای این جنایتکار ملی آهنگ خوانده اند که یکی از آنان «طاهر شباب» می‌باشد.
نظرات 2 + ارسال نظر
خاکریزوال 1387/03/22 ساعت 22:27

جای تاسف است که انسان نماهای زبونی مثل شما مدافع کبیر میهن را خاین می گویید و وطنفروشانی چون کرزی و ملا عمر را وطنپرست می دانید

نی خودت اشتباه کردی، من کرزی و ملا عمر و دیگر جنایتکاران را نیز در ردیف احمدشاه مسعود خاین قرار می‌دهم و باید بگویم که به حال خودت تاسف می‌کنم که قاتل افشار کابل و دیگر روشنفکران شمالی را مدافع کبیر میهن می‌خوانی.

لی 1387/06/21 ساعت 12:23

در مورد این فکاهی چه میگی :
وقتی ملت در زیر چکمه های روس و نوکرانش قرار داشت میخواند:
بهار امده قرار آمده....وقتی مد احمد شاه مسعود آمد برایش آهنگ ماندگار ساربان را تقدیم کرد:‌خورشید من کجایی... و حال با سر دادن آهنگ وطن دوزخ ساختمت و جنت فردوس میسازمت... جان برادر روزگار بدی نصیب ماست... یو ان دی پی هم وقتی این جامع الکمالات را دید اورا نماینده حسن نیت خود انتخاب کرد.

بلی دوست عزیز با نظر شما کاملاْ موافقم. منظورت از فرهاد دریاست. اینان از جمله فرهنگیان مفلوک و مرتجع به شمار می‌روند ولی باید در مقابل اینان جبهه‌ای از فرهنگیان (و قشرهای دیگر) مبارز ساخته شود تا به دهن این مرتجعین بکوبند و فرهنگی مردمی و اصیل حاکم شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد