آوای آتشین

آوایی از کشورِ نگونبخت (افغانستان) بر ضد ددان

آوای آتشین

آوایی از کشورِ نگونبخت (افغانستان) بر ضد ددان

پوزش

دوستان عزیز،

در این روزها بسیار مصروف هستم و نتوانستم که چیزی در ویبلاگم بنویسم. به زودترین فرصت مطلبی تحت عنوان رزاق مامون: وکیل مدافع نجیب آدمکش را اضافه خواهم کرد.

به امید پیروزی

نگذارید تا ددان حدفش کنند!

پرویز کامبخش جوانی است که ددان بنیادگرا در شهر مزار او را به جرم اهانت به آیات قران محکوم نموده اند. محکمه ابتدائیه آن شهر حکم اعدامش را صادر کرده است که دو روز قبل (29/01/2008) توسط مجلس سنای افغانستان نیز تصدیق شد. اتهامی که بر علیه کامبخش وارد شده این است که مقاله‌ای که توسط یک نویسنده ایرانی نوشته شده، را از انترنیت گرفته و در میان محصلین پخش کرده است و به همین طریق می‌خواهد که تبلیغ کفر را کند. در این مقاله به آن عده از آیاتی اشاره شده که حقوق زنان را پایمال و یا به آنان توهین می‌کند.

حکم اعدام کامبخش را چندین نهاد داخلی و خارجی تقبیح نمود ولی چون از دیدگاه دولت افغانستان وضعیت کشور بسیار آرام و امن است لهذا خم بر آبرو نیاورده و وزارت اطلاعات فرهنگ قضیه را مسئله‌ای که به آنان ارتباط ندارد، خوانده است و این نکته را عنوان نموده که «جرم او جرم رسانه‌یی نیست» و به نحوی از انحا حکم اعدام کامبخش را تصدیق نموده است.

بیآیید دوستان تا دست به دست یکدیگر داده و نگذاریم تا کامبخش نیز مانند اجمل نقشبندی واژگون شود؛ نگذاریم تا مشت اوباشان بنیادگرا شیهه‌های مست سر دهند. بیآیید تا به انتها هدفی کار کنیم که به گفته یعقوب ابراهیمی، برادر کامبخش، روزی یکجا با هم «سرود بین‌الملل» را بخوانیم.